Vazduhoplovi u floti kluba

Cessna FRA-150L Aerobat

Cesna 150 je dvosed, visokokrilac, metalne konstrukcije dizajniran za obuku, putovanje i privatnu upotrebu. Avion spade u generalnu avijaciju i koji se primarno koristi za obuku. Predstavlja jedan  od najuspesnijih dvoseda namenjenih za obuku u istoriji. Verzija FRA-150L je izrađena je u Francuskoj u fabrici Reims Aviation i opremljena je motorom Rolls Royce od 130 hp. Verzija Aeobat je namenjena i za osnovno akrobatsko letenje.

Dužina – 7.3 m
Visina – 2.6 m
Razmah krila – 10.2 m
Površina krila – 14,9 m2
Težina praznog aviona – 504 kg
Max težina poletanja – 757 kg
Brzina krstarenja – 110 kt / 204 km/č
Brzina penjanja – 715 ft/m / 3,6 m/s
Brzina prevlačenja – 42 kt / 78 km/č
Dolet – 414 Nm / 768 km
Potrošnja goriva – 6 US gal/h  / 23 l/č avgas
Potrebna dužina piste za poletanje  – 725 ft / 221 m
Potrebna dužina piste za sletanje – 445 ft / 139 m

Piper Warrior II PA-28-161

Pajper Warrior II je jednomotorni nisko krilac, fiksnog stajnog trapa metalne konstrukcije dizajniran za obuku, air-taxi i privatnu upotrebu. Namenjen je za prevoz 4 osobe (1 pilot + 3 putnika). Veoma pogodan za obuku. Avion je opremljen motorom Lycoming IO-320-D3G od 160 hp.

Dužina – 7.38 m
Visina – 2.44 m
Razmah krila – 9.14 m
Površina krila – 14.2 m2
Težina praznog aviona – 609 kg
Max težina poletanja –  1054 kg
Brzina krstarenja – 118 kt / 218 km/č
Brzina penjanja – 644 ft/m
Brzina prevlačenja – 44 kt / 81 km/č
Dolet – 525 Nm / 972 km
Potrošnja goriva –8.5 US gal/h  / 33 l/č avgas
Potrebna dužina piste za poletanje  – 975 ft / 297 m
Potrebna dužina piste za sletanje – 595 ft / 181 m

Piper Arrow PA-28R-180 (200)

Pajper Arrow je jednomotorni nisko krilac sa uvlačećim stajnim trapom i promenjivim korakom elise dizajniran za obuku, air-taxi i privatnu upotrebu. Namenjen je za prevoz 4 osobe (1 pilot + 3 putnika). Veoma pogodan za obuku za obuku profesionalnih pilota aviona zbog uvlačećeg stajnog trapa i promenjivog koraka elise. Avion je opremljen motorom Lycoming IO-360-C1C od 200hp.

Dužina – 7.5 m
Visina – 2.44 m
Razmah krila – 9.8 m
Površina krila – 15.8 m2
Težina praznog aviona – 786 kg
Max težina poletanja –  1315 kg
Brzina krstarenja – 165 kt / 305 km/č
Brzina penjanja – 940 ft/m
Brzina prevlačenja – 64 kt / 118 km/č
Dolet – 900 Nm / 1667 km
Potrošnja goriva – 10 US gal/h  / 37.8 l/č avgas
Potrebna dužina piste za poletanje  – 1025 ft / 312 m
Potrebna dužina piste za sletanje – 780 ft / 238 m

Cessna 421A Golden Eagle

Cesna 421A Golden Eagle je laki dvomotorni avion sa presorizovanom kabinom. Namenjen za air-taxi, laki transport do 6 putnika. Avion opslužuje 1-2 člana posade. Koristi dva motora Continental FTSIO-520-Ds od 375 hp. Operativni vrhunac leta je 30,200 ft (9,205 m).

Dužina – 11.09 m
Visina – 3.49 m
Razmah krila – 12.53 m
Površina krila – 19.97 m2
Težina praznog aviona – 2041 kg
Max težina poletanja –  3379 kg
Brzina krstarenja – 240 kt / 444 km/č
Brzina penjanja – 1940 ft/m
Brzina prevlačenja – 76 kt / 141 km/č
Dolet – 1487 Nm / 1712 km
Potrošnja goriva – 50 US gal/h  / 190 l/č avgas
Potrebna dužina piste za poletanje  – 2012 ft / 613 m
Potrebna dužina piste za sletanje – 1045 ft / 318 m

Antonov AN-2

Laki transportno-desantni avion višenamenske primene. Koristi se u poljoprivredi za razne vrste aviotretiranja, u sportskoj delatnosti prvenstveno za desantiranje padobranaca, a manje za laki transport tereta. Karakteriše ga koncept dvokrilca sa oplatom krila od platna. Avion pogoni klipni devetocilindrični zvezdasti motor ASh-62IR snage 750 kW ( 1000 KS ) sa četvorokrakom elisom. Opslužuje ga 1-2 člana posade i može prevesti 12 punika ili oko 1500 kg tereta. Poleće i sleće sa kratkih terena.

Dužina – 12.7 m
Visina – 4.1 m
Razmah krila – 18.17/14.23 m
Površina krila – 71.6 m2
Težina praznog aviona – 3450 kg
Max težina poletanja –  5500 kg
Brzina krstarenja – 190 km/č
Brzina penjanja – 3.5 m/s
Brzina prevlačenja – ~50 km/č
Dolet – 845 km
Potrošnja goriva – 180 l/č avgas
Potrebna dužina piste za poletanje  – 170 m
Potrebna dužina piste za sletanje – 215 m

Motorni zmaj Pipistrel Spider 582 Kiss 450

Moderan, jak i siguran ultralaki vazduhoplov. Proizveden u slovenačkoj fabrici Pipistrel, jednoj od najvećih proizvođača ultralakih vazduhoplova u svetu. Motorni zmaj se sastoji iz trajka (trokolice) tipa Spider na kome se nalazi dvotaktni motor Rotax 582 od 64 KS sa trokrakom kompozitnom elisom promenjivog koraka podešivog na zemlji. Trajk može primiti dve osobe, pilota i putnika ili instruktora i učenika koji sede jedan iza drugog (tandem). Opremljen je padobranskim sistemom za spašavanje cele letelice. Kapacitet rezervoara je 43 l. Na motornom zmaju nalazi se krilo francuskog proizvođača AirCreation tipa Kiss 450 koje pruža dinamičke performance i lako upravljanje. Motorni zmaj je podoban za sportsko, rekreativno letenje kao i za letačku obuku.

 Dužina – 6.25 m
Visina – 2.54 m
Razmah krila – 10 m
Površina krila – 15 m2
Težina praznog aviona – 205 kg
Max težina poletanja –  450 kg
Brzina krstarenja – 85 km/č
Brzina penjanja – 5 m/s
Brzina prevlačenja – 64 km/č
Dolet – 225 km
Potrošnja goriva – 15 l/č
Potrebna dužina piste za poletanje  – 50 m
Potrebna dužina piste za sletanje – 80 m

UltraLaki Aavion STORCH 503

Italijanski ultralaki avinon dizajniran i proizveden u fabrici FlySynthesis. Avion je izrađen od kompozitnog materijala, visokokrilac, dvosed sa jednim motorom. U avionu je ugrađen motor Rotax 503 od 52 KS sa trokrakom kompozitnom elisom. Avion pogodan za obuku pilota ULA, rekreativno i sportsko letenje.

Dužina – 6.25 m
Visina – 2.54 m
Razmah krila – 10.14 m
Površina krila – 13.02 m2
Težina praznog aviona – 205 kg
Max težina poletanja –  425 kg
Brzina krstarenja – 125 km/č
Brzina penjanja – 2.5 m/s
Brzina prevlačenja – 45 km/č
Dolet – 300 km
Potrošnja goriva – 15 l/č
Potrebna dužina piste za poletanje  – 80 m
Potrebna dužina piste za sletanje – 75 m

Helikopter ENSTROM F28A

Laki helicopter opremljen klipim motorom Lycoming namenjen za sportsko, rekreativno letenje i obuku. Helikopter se može koristiti i za komercijalne poslove. Pored pilota može povesti 1-2 putnika. Ekonomičnost održavanja i eksplatacije čini ga povoljnim za obuku pilota helikoptera.

Dužina – 8.56 m
Visina – 2.7 m
Prečnik rotora – 9.76 m
Težina praznog helikoptera – 744 kg
Max težina poletanja –  1179 kg
Težina korisnog tereta – 435 kg
Brzina krstarenja – 85 kt / 157 km/č
Brzina penjanja – 7.5 m/s
Operativni vrhunac – 3,500 m
Dolet – 424 km